6 mars

fredag, idag va jag och romilly i parken, lekte i lekparken och gick och kollade på ankorna och duvorna vid dammen, sen gick vi till ett café i mitten av parken och tog en varmchoklad :) de va as gott, länge sen man drack de :) sen gick vi till lekparken igen och lekte, sen va kl kvart över 11 så vi gick hem och ja satte romilly framför tv en stund medans jag värmde på macaroner och köttfärssås och majs :) när de va klart, va hon jätte tjurig, ville inte äta, sa att hon inte tyckte om de och massa skit, men tillslut fick jag henne att smaka, och hon gillade de :) hm..... jag åt massor, va hungrig, första lunchen som är riktig innan har de bara blivit mackor eller ingenting alls... sen la jag henne i sängen, för hon va jätte trött.. sen tog jag ut kläder ut torktumlaren och trök de, och började stryka massa annat från en korg.. när jag va inne i en skjorta kom sophie hem, hon sa; va duktig du är... jag är inge bra på att stryka skjortor, hon ba; dom blir alltid så skrynkliga,.. jag ba; de är för att dom är torktumlade för länge, dom kan inte bli helt torra där i för då skrynklar  dom bara ihop sig.... så de är därför de tar så lång tid att få dom släta och fina,,..
Min mamma har lärt mig att man ska tvätta dom sen stoppa i dom i torktumlaren för att dom ska torka ytterst lite, sen hänga upp dom på galgar och skaka ut å låta dom torka så, sen stryka dom lite grann. :) min mamma är duktig! <3
sen gick jag upp och la mig för att vila en timme eller så, men somnade vid kl 14 typ och vaknade vid 17.45 haha as skönt, men nu kommer jag inte somna nå tidigt ikväll.. ska gå upp halv 10 eller nått imorn.


jaa, de händer nog inte spec ikväll, kanske går ut och går.. hoppas att josefin inte har nått spec att göra, så kan vi hitta på nått, tråkigt att sitta själv.. malin bor ju så långt bort! :(
Imorn, ska jag ta mig till Oxfordstreet och shoppa lite, behöver en ny jacka... ska gå in på primark eller vad de heter :P as billigt säger alla :D
Skickat ett sms till en annan svensk aupair som heter Linnea, hoppas att hon svarar ikväll, så kanske hon kan haka på :)

ne, nu ska jag kolla bones och vänta svar av Linnea..
tog lite bilder idag i parken, kanske lägger upp dom senare :)
PUSS&KRAM!

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Primark baby!

2009-03-06 @ 20:49:09
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Mira

Va roligt att du får nya kompisar, men vad du än gör GLÖM ALDRIG BORT MIG ;) Misss yoooooou :)

2009-03-06 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0